Sabtu, 24 Januari 2015

Usrah Qudum 2015

Bismillah.

Alhamdulillah. Kita jumpa lagi. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Turus Nuqaba teah menjalankan aktiviti wajib mereka iaitu Usrah Qudum atau yang similar dengannya, Usrah Selamat Datang. Eh!

Senyum. Untuk pengetahuan semua, setiap hari AHAD adalah HARI USRAH. Jadi x hairan la kalau tengok ada grup-grup usrah (Study Circle @ SC) di mana-mana. Usrah Qudum ini diadakan bagi mengumpulkan semua grup-grup usrah (SC) yang dijalankan di IPG Kampus Kota Bharu. Yep, x lain x bukan adalah sebagai pembakar semangat kepada semua anak-anak usrah, mak-mak usrah dan bapak-bapak usrah supaya lebih komited dalam pembinaan individu muslim. :)

Tahun ni, kita main belon helium dengan chicken fight,!! (Eh, mcm familiar je game tu)














Teringat kata-kata seorang sahabat. Semppat berbual dengan dia. "Aku rasa macam seronok je kali ini. Suasana sangat touching. Ada game, ada pengisian, ada zikr petang-petang. Dah lama aku x tersentuh macam ni".


Ye,.. saya yang dengar ni pun touching. Semoga ini adalah permulaan yang baik bagi biah solehah tahun ni. Kitakan sama-sama nak kejar redha Allah. Moga bertemu di syurga kelak.




Turus Nuqaba' | PIM


0 comments:

Catat Ulasan